вівторок, 11 лютого 2020 р.

Рефлексія як метод навчання


Рефлексія як метод навчання
Показує
ü Зв’язок нового досвіду з попереднім навчанням;
ü Посилює зацікавленість та мотивацію;
ü Учні зі споживачів перетворюються на виробників знань;
ü Відстежується індивідуальний прогрес учня
Це постійний вид діяльності на уроці.
Види рефлексії

  • Настрою і емоційного стану     
  • діяльності       
  • змісту навчального предмету
Рефлексія дозволяє дати відповідь на наступні питання:

Знання   (Що я вивчив?)

Розуміння    (Наскільки важливим є те, що я виконав)
Застосування    (Де я можу це використати?)
Аналіз   (Чи є закономірності чи алгоритми у тому, що я виконав, як це пов'язано з моїм успіхом або результатом?)
Оцінка   (Наскільки добре я це виконав?)
Синтез    (Як я можу використати новий досвід у майбутньому?)  Що я відкрив нового про себе як про учня?


Приклади завдань для рефлексії



«TimeOut!» «Час вичерпано»
Ще одним гарним варіантом цієї стратегії буде вправа «TimeOut!» «Час вичерпано» під час різних частин уроку.
Попросіть учнів зробити паузу на кілька хвилин, щоб поміркувати над їх навчання, дайте їм шанс організувати свої думки, узагальнити, розставити пріоритети, важливі ідеї, а отже, перенести інформацію у довготривалу пам’ять. Вправу «TimeOut!» можна пропонувати кілька разів під час уроку. Пауза для роздумів та письма учнів два-три рази під час уроку дозволяє закріпити навчання та глибше розуміння Пропонуємо наступні питанням учням:
1.           Що ти помітив/вивчив?
2.           Які питання залишилися без відповіді?
3.           Який взаємозв’язок з попереднім матеріалом ти зробив?
У   цифровому класі можна запропонувати учням перед, під час і після закінчення уроку дати відповіді на ці запитання за допомогою інструментів зворотного зв’язку, таких як Mentimeter або Chatzy, Padlet, або Питання в Google Classroom.
























 Вправа «3-2-1»
Перед апробацією однохвилинного есе раджу застосувати вправу «3-2-1», яка допоможе учню краще опанувати механізм рефлексії. Цифри у цій стратегії вказують на те, як багато з кожного виду резюме ви просите в учнів зазначити: Наприклад, ви може запропонувати учням записати:
!    3 факти, які вони дізналися на уроці;
!    2 питання, які у них виникли під час уроку або їх зацікавили?
!    1 взаємозв’язок з реальним життям, який вони встановили.
Час на виконання цієї вправи вчитель визначає на власний розсуд.

Однохвилинне есе
У  цьому завданні учні мають записати свої найбільші відкриття або найважливіші питання сьогоднішнього уроку за 1 хвилину. Ця діяльність дозволяє їм поміркувати над навчанням та удосконалює навички письма. Ось приклад запитань, які доцільно використовувати для однохвилинного есе (їх можна класифікувати за видом навчального досвіду, який отримав учень):


  Не підглядаючи у свої нотатки, напишіть, що найбільше запам’яталося про сьогоднішній урок?
    Які цікаві питання сьогоднішньої теми залишаються для вас без відповіді?
    На вашу думку, яка найкорисніша ідея обговорювалася на сьогоднішньому уроці?
    Чи погоджуєтесь ви із цим твердженням:. . .? Чому?
    Що ви вважаєте основною метою сьогоднішнього уроку?
    Які зв’язки ви помітили між сьогоднішньою темою та іншими темами, які ми раніше опанували?
    Що з вивченого на уроці, на ваша думку, пов’язане з тим, що ви вивчали на інших предметах?


Запропонуйте на початку апробації більше часу, поступово зменшуйте його до 1 хвилини.


Немає коментарів:

Дописати коментар