БІОЛОГІЯ
Контроль знань з біології за другий семестр
Бажаю успіхів та хорошого результату!!!
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб
1 Подивись відео та напиши опорну схему про будову дріжджів.
2. Напиши опорний конспект після перегляду відео про цвілеві гриби та гриби паразити.
— Як необхідно зберігати хлібобулочні вироби, щоб вони не вкривалися білою пліснявою?
- Яке значення антибіотиків в сучасній медицині?
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб
1. Подивись відео про лишайники та напиши інтелект карту
2. Побудуй схему "Значення лишайників у житті людини" .
1. Ґрунтоутворююча.
- Це мій настрій , і я хочу ним поділитися з тобою .
Посміхнися і ти мені , нехай твоя посмішка посприяє успішному засвоєнню
знань від сьогоднішнього уроку. Я розраховую на твої зусилля і сподіваюся , що
дух партнерства допоможе нам у цьому.
А девізом сьогоднішнього уроку нехай стануть слова:
Протягом попередніх уроків досліджували
особливості будови і різноманітність насінних рослин. І тому на сьогоднішньому
занятті ми повинні використати свої набуті знання з
попередніх уроків,щоб визначити значення квіткових рослин у природі та житті
людини.
Рослини є повсюди на поверхні земної
кулі. Величезні простори суходолу охоплені густою
рослинністю. Ліси вкривають майже шосту його частину. Неосяжні території
степів, луків, земель, засаджених культурними рослинами. Рослини населяють
океани, моря, прісноводні водойми. Навіть спекотні пустелі заселені певними видами рослин (наприклад, верблюжою колючкою, кактусами), а Арктика й Антарктика теж не позбавлені
рослинності.
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб 1. Опрацюй інтелект мапу і зроби відповідні записи у зошит. Ось посилання для доступу до зображення ПОСИЛАННЯ
2. Підготуй невеличке повідомлення у довільній формі на тему "Рослини – символи України», враховуючи наступні тези:
Будова гриба. Розглянь малюнок і назви будову гриба.
До складу клітинної оболонки входить хітин. Під клітинною оболонкою знаходиться клітинна мембрана. У цитоплазмі є два ядра та велика вакуоля. У вакуолі міститься клітинний сік, краплини олії та запаси вуглеводу – глікогену. Глікоген є запасним вуглеводом не лише у грибів, але й у тварин. Також у клітині є мітохондрії та рибосоми. Завдяки роботі ростових пухирців верхівкова клітина росте і з часом ділиться. Внаслідок цього росте і вся гіфа (грибниця).
Розмноження грибів
Дай відповіді на наступні запитання:
Особливості живлення грибів
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб
1. Подивись відео та використовуючи схеми зроби конспект з теми.
2. Дай відповіді на наступні запитання:
1. Будова шапинкового гриба
2. Встав пропущені слова у тексті
Ми повинні розвивати практичні вміння розпізнавати їстівні та отруйні гриби своєї місцевості; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці. Для цього потрібно виконати практичну роботу за сьогоднішньою темою
1. Уважно розглянь малюнки із зображенням грибів. Визнач і запам'ятай назви їстівних та отруйних грибів
2. Попрацюй із зображенням і назви гриби, визнач до якої групи (їстівні чи отруйні) вони відносяться.
3. Збери КОШИК ГРИБНИКА, виконавши тестування
4. Виконай письмово домашнє завдання
1. Переглянь відео та зроби відповідні записи у робочий зошит
1. Переглянь відео, зроби відповідні записи у зошит.
2. Назвіть ознаки, які можуть бути притаманні покритонасінним, або квітковим, рослинам? Відповідь запиши у вигляді схеми.
3. Попрацюй із схемою, допиши представників (приклади) до кожної родини квіткових рослин
4. Пройди тестування за посиланням
Біологічний диктант
Різноманітність квіткових рослин
1. Розглянь схеми та зроби відповідні записи у зошит
2. Проведи дослідження вдома "Визначення видів кімнатних рослин". На допомогу використовуй малюнки. Приклади кімнатних рослин обираєш із тих, що є вдома.
1.Прочитай відповідний параграф у підручнику, розглянь схеми і зроби записи у зошиті.
2. Складіть таблицю.
Завдання.
1. Переглянь відео "Будова водоростей"
1. Розглянь схеми, визнач загальні ознаки Вищих спорових рослин
2. Подивись відео і ти дізнаєшся про будову цих груп рослин
3. Опиши цикли розвитку кожної з груп рослин, знайти спільні та відмінні ознаки
4. Зробіть таблицю
5. Поміркуйте. Є народне повір’я, що тому, хто в ніч на Івана Купала знайде квітку папороті, щастатиме в житті, зокрема він зможе знайте скарби, які охороняють злі сили. Як ви вважаєте, чи можливо насправді знайти квітку папороті?
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 12.05.- 22.05!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Групи грибів: мікроскопічні гриби - дріжджі; паразитичні гриби; цвілеві гриби.
- Добрий день!
Сьогодні вранці на вулиці мені зустрілася дитина, що
всміхалася! Яка це добра прикмета! Тож цілий день буде щасливим. Я раджу тобі придумати гарні прикмети і примічати тільки їх. Добрий настрій
притягує вдачу: не бійся називати себе щасливими – маленькі дрібниці, радощі
невеликих розмірів, саме з них складається щастя. Навчися дякувати долю за
них. Може, твої добрі прикмети збудуться саме на цьому уроці. Тож будь щасливим, це допоможе в вивченні біології.
- Найчастіше ми зустрічаємося в житті з шапинковими грибами. Але є гриби, які мають іншу
будову. Ти, мабуть, помічав білувату цвіль на продуктах харчування. А чи
знаєш ти, що це гриби? Деякі гриби ми можемо побачити без допомоги
збільшувальних приладів лише у момент утворення спор. Спостерігаємо ж ми тільки
наслідки життєдіяльності цих організмів.
- Як ти вже зрозумів, сьогодні ми будемо досліджувати особливу групу грибів - мікроскопічні гриби. Пригадай, на які групи можна розділити гриби за способом живлення?
- Я сподіваюся, що тобі цікаво було б дослідити кожну групу грибів. Із грибами симбіонтами ти вже знайомий із попереднього уроку. Саме тому, я пропоную зараз дослідити гриби - сапротрофи.
Дріжджі - велика група мікроскопічних грибів, у яких міцелій спрощений і легко розпадається на окремі клітини. Дріжджі часто називаються одноклітинними грибами. Клітина дріжджів має характерне для грибів будова - вона еукаріотична, покрита клітинної оболонкою і позбавлена (!!!) хлоропластів.
Від клітин шапинкових грибів дріжджі відрізняються, в першу чергу, переважанням одноядерних клітин і відсутністю в клітинній оболонці хітину. Розмножуються дріжджі брунькуванням: на дорослій клітині з'являється виріст, який росте, розвиваючись в нову клітку. Деякий час вона залишається з'єднаної з материнською, потім від неї відділяється.
- А розпочнемо ми з тобою дослідження дріжджів із перегляду відео.
- Напиши опорну схему про будову дріжджів і надішли фотозвіт мені у доступній для тебе формі.
- Користь і шкода дріжджів.
У природних умовах дріжджі живуть в витіканнях деревного соку і на поверхні багатих вуглеводами соковитих плодів. Здатність дріжджів до бродіння здавна використовується при випіканні хліба і у виробництві алкогольних напоїв. Так, в тісті дріжджі розщеплюють вуглеводи, виділяючи при цьому вуглекислий газ. Бульбашки вуглекислого газу розпушують тісто - воно стає легким, пористим і «піднімається». Дріжджі також штучно вирощують на мікробіологічних підприємствах для отримання органічних кислот і біологічно активних речовин, а також кормових добавок для тварин.
Симбіози між дріжджами і бактеріями: чайний, рисовий і молочний гриби
З часів правління імператорів династії Хань (250 р до н.е.) в Китаї багаті верстви населення вживали напій з цінними лікувальними і профілактичними властивостями. Його отримували з чаю за допомогою субстанції під назвою «чайний гриб». «Чайний гриб» - це симбиотичний комплекс, утворений оцтовокислою бактерією і особливими дріжджами. Дріжджі в підсолоджену відварі чаю переброджують цукор в спирт, а бактерії перетворюють спирт в органічні кислоти і виділяють з клітин тонкі ниточки чистої целюлози.
Подібні симбіози дріжджі утворюють також в «молочному» і «рисовому грибах». Бактеріальними симбіонтами в них виступають молочнокислі бактерії.
- Як ти гадаєш, навіщо нам знання про цвілеві гриби?
Мабуть ти неодноразово бачив плісняву на продуктах чи
цвіль в підвалах, в під’їздах чи відчував її запах. Що ж таке пліснява чи
цвіль? Яку вона наносить шкоду? І чи є від неї якась користь? Якщо плісняву
розглядати під мікроскопом, то вона може бути красива і в той же час огидна. Її
мікроскопічні спори переслідують нас повсюди. Вони знаходяться в повітрі, в
квартирі і навіть проникають в людський організм. Деякі види плісняви здатні викликати серйозні
захворювання у людей і тварин, а інші, навпаки, можуть врятувати життя. Одні
види плісняви отруюються їжу, а другі надають продуктам особливого смаку.
Пліснява оточує нас повсюди. Вона є на продуктах, в
ванній кімнаті, на деревині, книгах, одним словом - кругом.
- Напиши опорний конспект після перегляду відео.
Цвілеві гриби з'явилися на нашій планеті близько 200 мільйонів років тому. Цвіль здатна як позбавити життя, так і врятувати від смерті. Цвіль виглядає красиво, але при цьому інших почуттів, крім огиди, не викликає. Цвілеві гриби - це різноманітні гриби, що формують розгалужені міцелії без великих плодових тіл. Цвіль відноситься до мікроміцетів (гриби і грибоподібні, що мають мікроскопічні розміри). Цвілеві гриби широко поширені в природі, практично повсюди. Великі колонії ростуть на поживних середовищах при високій температурі і підвищеній вологості, причому зростання цвілі не обмежене за умови наявності їжі. Цвілеві гриби відрізняються невибагливістю до середовища проживання та їжі. У будові цвілевих грибів розрізняють розгалужені гіфи, що утворюють грибницю, або міцелій.
Гриби, що відносяться до цвілевих, надзвичайно різноманітні, але для них усіх характерні типові риси. Міцелій (грибниця) цвілевих грибів є основою їх вегетативного тіла і виглядає як комплекс розгалужених тонких ниток (гіф). Гіфи гриба розташовані на поверхні або всередині субстрату, на якому поселився гриб.
У більшості випадків цвілі утворюють грибниці великих розмірів, що займають велику поверхню. Нижчі гриби мають цільну грибницю, що не поділяється на клітини, тоді як у більшості цвілевих грибів грибниця поділена на клітини.
Гриби, що відносяться до цвілевих, надзвичайно різноманітні, але для них усіх характерні типові риси. Міцелій (грибниця) цвілевих грибів є основою їх вегетативного тіла і виглядає як комплекс розгалужених тонких ниток (гіф). Гіфи гриба розташовані на поверхні або всередині субстрату, на якому поселився гриб.
У більшості випадків цвілі утворюють грибниці великих розмірів, що займають велику поверхню. Нижчі гриби мають цільну грибницю, що не поділяється на клітини, тоді як у більшості цвілевих грибів грибниця поділена на клітини.
- Попрацюй із схемами для того, аби дізнатися, яке ж значення мають цвілеві гриби у природі та в житті людини, та зроби відповідні записи у свій зошит
1. Цвіль це найдавніший житель, який з’явився на планеті. Цвіль на 200 мільйонів років старше людини. Найнебезпечнішою вважається так звана жовта цвіль. Прозвана так через характерного жовтувато брудного відтінку, зазвичай вражає харчові продукти, «насичуючи» їх афлатоксином. Згодом люди стикаються з таким проблемами.
Синдром підвищеної стомлюваності
Головний біль.
Проблеми зі шкірою (дерматологічні захворювання).
Онкологія.
Якщо такий пліснявий грибок потрапить в організм, то залишиться в ньому назавжди. цвіль має колосальний руйнівною силою. Деякі види цвілевих грибів проникають в стіни, руйнують штукатурку, цегла. навіть бетон не може протистояти цвілі. У біблії сказано, як боротися з цвіллю, «якщо цвіль вразила, стягніть, то потрібно зруйнувати уражену ділянку, внести всі уражені предмети з дому.
2. Ще один вид цвілі який як гроза прокотився по Європі флуоресцентна цвіль. У середні століття вона викошувала цілі міста, викликаючи чуму. Цікавий факт, коли в Москві в вісімнадцятому столітті лютувала чума за наказом Григорія Орлова, фаворита Катерини у всіх церквах били набатні дзвони. Дзвін на Русі має магічну силу. Дзвони попереджали і захищали від бід і напастей. І в цей раз як за помахом чарівної палички, чума була переможена. Сучасні вчені пояснюють цей феномен тим, що дзвін звучить на дуже високих частотах, які пригнічують ріст патогенних мікробів і цвіль, зміцнюють моральний дух, і підвищують імунну систему людини.
3. Існує кілька десятків підвидів цвілевих грибів, які мають природними люмінесцентними властивостями, світитися в темряві. Це свічення привертає нічних жителів. це світіння допомагає цвілі охоплювати новий простір комахи залучені світлом розносять спори світяться грибів.
4. З давніх часів люди вживають в їжу цвілеві гриби. Минуло багато століть з того періоду як люди познайомилися з корисними властивостями пліснявими культурами. В результаті цієї взаємодії людство, отримало такі безцінні продуті, як вино квас, хліб, пиво і розмиється гриби. На сьогоднішній день гриби є одним з найважливіших продуктів. Їх готують на домашній кухні і в ресторані вони входять в багато рецепти національних кухонь всього світу. Гриби містять велику кількість білків, вуглеводів, і мінералів.
5. На початку 20-х років минулого століття в єгипетській Долині царів археолог Картер виявив незайману гробницю. «Спонсор» розкопок лорд Карнарвон і інші учасники розтину саркофага незабаром померли від загадкової хвороби. Пізніше з'ясувалося: в тканинах мумій жив древній пліснявий грибок, його смертоносне вплив стало символом «прокляття Тутанхамона»
6. Під саркофагом 4-го енергоблоку Чорнобильської АЕС було виявлено величезну кількість цвілі. Вона росла, густіючи в місцях посиленого радіаційного випромінювання.
7. Спори цвілевих грибів прикріпили до обшивки космічного корабля, що літав у космосі. Через півтора року з'ясувалося: в умовах безповітряного простору «піддослідні» вижили, стали ще агресивніше і стійкіше. Можливо, ураження, нанесені цвіллю апаратурі орбітальної станції «Мир», були однією з причин її затоплення.
- Основна маса грибів за типом харчування відноситься до сапрофітів, основою харчування яких є залишки загиблих рослин. Серед грибів зустрічаються гриби-паразити. Вони, оселившись на живих рослин, використовують у їжу органічні речовини живих клітин «поселив» їх рослини, завдаючи «хазяїну» великої шкоди. Деякі гриби-паразити завдають великої шкоди сільськогосподарським рослинам, тому що провокують у них розвиток небезпечних хвороб. Вони, вражаючи такі культури, як пшениця, овес, картопля, зменшують їх урожай.
- Подивися відео та дізнаєшся яку будову мають гриби паразити. Напиши опорну схему із даного питання
2. Напиши опорний конспект після перегляду відео про цвілеві гриби та гриби паразити.
3. Заповни табличку:
Група грибів
|
Представники
|
Середовище існування
|
Спосіб живлення
|
Дріжджі
|
|||
Цвілеві
|
|||
Паразити |
4. «Мозковий штурм».(письмова відповідь)
- Яке значення антибіотиків в сучасній медицині?
Тема. Лишайники
- Добрий день, мій дорогий учень. Бажаю тобі хорошого настрою і продуктивної роботи у засвоєнні сьогоднішньої теми.
Девізом нашого уроку буде:
«Людина – не цар природи, а її дитя
і вона повинна ставитися
до природи як до
своєї матері»
- Прочитай цікавий факт.
В 1885 році
на вулицях Москви з’явилася незвичайна афіша.
Климент Аркадійович Тимірязєв
запрошував на публічну лекцію всіх бажаючих.
Лекція називалася
«Рослина
– сфінкс». Сфінкс в давногрецькій міфології - міфічне чудовисько, істота з головою жінки, лапами
і тілом лева і крилами орла.
Слухачів зібралося багато….
Тимірязєв розповідав про…лишайники!
- Отже, сьогодні на уроці буде йти мова про лишайники. Уяви, що тобі запропонували
сконструювати організм, який би складався з гриба і водорості. Яким би ти його
створив?
Такі незвичайні організми на
нашій планеті справді існують, їх називали то мохами, то водоростями, то,
навіть «хаосом природи». Ці організми називають лишайниками.
Лишайники часто називають «дивовижною вигадкою природи»,
в часи Теофраста їх називали то мохами, то водоростями, а інколи - “хаосом природи” і
“ злиднями рослинності”. Чому лишайники порівнюють
з сфінксами, ми дізнаємось на уроці.
- Запиши опорний конспект у робочий зошит
Науку,
яка вивчає лишайники, називають ліхенологія (латии. «ліхен» — лишайник, «логос» — наука). Зараз відомо близько 25 000 видів лишайників, котрі розповсюджені по усій земній кулі. Проростають лишайники на найбільш різноманітніших субстратах, однак при
цьому провідною умовою для їх поселення являється тривале перебування предмета у
нерухомому стані.
Лишайники
розповсюджені скрізь: їх багато у тропіках, однак найбільше у помірних та холодних широтах. Оселяються вони на ґрунті, камінні, стовбурах дерев т.п.. За формою слані бувають лишайники накипні, листуваті і кущисті. Беруть лишайники участь в
грунтоутворенні й руйнуванні гірських порід, являються середовищем існування й їжею для тварин. Здавна людина споживає
окремі види лишайників в їжу. В промисловості із лишайників добувають барвники, цукор, окремі лікувальні речовини. Вони являються показниками чистоти повітря.
Лишайниками називають своєрідні організми, що сформувалися в результаті співжиття гриба і водорості. Співжиття живих організмів називають симбіозом. Лишайники — це таломні організми.
Тіло їхнє складається із гіфів
гриба й клітин водорості. Гриб
надає водоростям воду і
мінеральні речовини, водорості, в
свою чергу, синтезують для грибів органічні сполуки. Ріст в лишайників
досить повільний. Вони розмножуються переважно вегетативно, живуть
довго, сотні й навіть тисячі років.
-Подивись відео, аби дізнатися про ці організми детальніше. Напиши інтелект карту та надішли мені у доступній для тебе формі.
- Використай подані нижче схеми
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб
1. Подивись відео про лишайники та напиши інтелект карту
2. Побудуй схему "Значення лишайників у житті людини" .
- 2. корм для тварин (кладонія, цетрарія).
- 3. їжа для людей (леканора, або манна небесна, аспіцилія їстівна)
- 4. у промисловості для отримання цукрів, барвників, лакмусу, фарби, спирту;
- 5. у парфумерії для закріплення аромату духів (евернія «дубовий мох»);
- 6. у медицині (ісландський мох, багатий на вітамін С, має бактерицидні властивості, з нього виготовляють антибіотики).
3. Розв'яжи біологічну задачу.
Характерна особливість лишайників — дуже повільний ріст. Вимірювання засвідчили, що накипний лишайник, який росте на скелі, щороку збільшується в діаметрі на 0,25 мм. Визначити вік лишайника, якщо його діаметр досягає 8,5 см.
4.Виконай тестування з теми ЛИШАЙНИКИ
ТЕМА. Значення грибів у природі та житті людини. Міні-проект. Гриби у біосфері та житті людини.
А девізом сьогоднішнього уроку нехай стануть слова:
" Не бійся, що не знаєш,
бійся, що не навчився."
- Ось і закінчилося наше знайомство з грибами - цими дивними творіннями
природи. Ти знаєш про них майже все - їх будову, розповсюдження, способи
живлення, взаємовідносини з іншими організмами і вплив на них, знаємо їх
різноманітність, хто з них корисний, хто небезпечний, знаємо, як їх
розпізнавати в природі, як поводитися з ними, щоб не завдавати шкоди їм і собі.
Залишилося ще раз поговорити про гриби, щоб визначити їх роль у природі і
житті людини.
Група
грибів
|
Представники
|
Значення
|
Цвілеві гриби
|
Мукор
|
|
Пеніциліум
|
||
Дріжджові гриби
|
Хлібні дріжджі
|
|
Винні дріжджі
|
||
Гриби-паразити
|
Трутовики
|
|
Сажкові гриби
|
||
Ріжки
|
||
Іржасті гриби
|
||
Шапинкові гриби
|
Шампіньйони
|
|
Мухомори
|
2. Виконай міні - проєкт на тему "Гриби у біосфері та в житті людини" (формат міні - проєкту за бажанням)
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 27.04.- 11.05!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.

Рослини забезпечують певні взаємозв’язки між життєвими формами рослин і
тварин, їх пристосування до умов навколишнього середовища. Рослини можна зустріти всюди: в лісі, полі, на дні океану, у краплі води і на вершині гори. Серед цієї групи живих істот виділяються одноклітинні і багатоклітинні організми. Наука, що вивчає рослини, їх будова, поширення та систематику, - ботаніка. Сукупність усіх видів рослин, які зустрічаються на певній території, - це флора.
Цікаві факти
Так як у світі все між собою тісно пов'язане,то
і за рослинністю тієї чи іншої місцевості можна багато дізнатися,а
виявляється,що тут має значення ґрунт та його хімічний склад. Це
рослини-рудознавці.
На ґрунтах ,багатих Сульфуром,росте колюча
рослина з малими рожевим квіточками – аконтафіллум.
Там,де цього елемента дуже багато ,її квіти стають білими.
У степах і напівпустелях ,як правило,ростуть
карликові рослини. Якщо ж у ґрунті багато Бору,то деякі з них
(полин,солянка,прутняк) досягають гігантського розміру.
Фіалки ростуть на ґрунті,збагаченому Цинком,алтей
– Кальцієм. Хвощ польовий і гвоздика вбирають із ґрунту Аурум.
Такі рослини,як верблюжа колючка,повзучий
пирій,піщаний полин, лапчатка,вказують на близьке залягання прісних ґрунтових
вод. Вільхово-березові ліси в тайзі є індикаторами на наявність нафти та
природного газу.
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб 1. Опрацюй інтелект мапу і зроби відповідні записи у зошит. Ось посилання для доступу до зображення ПОСИЛАННЯ

- Чому їх називають символами України?
- Які рослини часто згадуються у творах українських поетів і письменників?
ГРИБИ
Тема. Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Будова шапинкових грибів. Особливості живлення грибів
Запитання до учнів:- Які ви знаєте царства живих організмів?
- .На які групи поділяються організми за способом живлення?
- .Гриби – це автотрофні чи гетеротрофні організми?
- Чи виділяють гриби кисень?
- Як називається наука, яка вивчає гриби?

Завдання уроку
- Розглянути будову гриба. З’ясувати будову клітини шапинкового гриба (на прикладі верхівкової клітини гіфи).
- Риси схожості грибів з рослинами і тваринами.
- Вивчити розмноження грибів.
- Визначити особливості живлення грибів
Будова гриба. Розглянь малюнок і назви будову гриба.
До складу клітинної оболонки входить хітин. Під клітинною оболонкою знаходиться клітинна мембрана. У цитоплазмі є два ядра та велика вакуоля. У вакуолі міститься клітинний сік, краплини олії та запаси вуглеводу – глікогену. Глікоген є запасним вуглеводом не лише у грибів, але й у тварин. Також у клітині є мітохондрії та рибосоми. Завдяки роботі ростових пухирців верхівкова клітина росте і з часом ділиться. Внаслідок цього росте і вся гіфа (грибниця).
2. Риси схожості грибів з рослинами і тваринами.
Гриби - царство живих організмів, які поєднують у собі ознаки рослин і тварин
З рослинами їх зближує:
1) наявність добре вираженої клітинної стінки;
2) нерухомість у вегетативному стані,
3) розмноження спорами;
4) здатність до синтезу вітамінів;
5) поглинання їжі шляхом всмоктування (адсорбції).
Ці особливості будови і життєдіяльності грибів дозволяють вважати їх однією з найбільш давніх груп еукаріотних організмів, що не мають прямого еволюційної зв'язку з рослинами, як вважалося раніше. Гриби і рослини виникли незалежно від різних форм мікроорганізмів, що жили у воді. Спільним з тваринами є:
1) гетеротрофність;
2) наявність у складі клітинної стінки хітину, характерного для зовнішнього скелета членистоногих;
3) відсутність у клітинах хлоропластів і фотосинтезуючих пігментів;
4) накопичення глікогену як запасної речовини;
5) утворення і виділення продукту метаболізму - сечовини.
Розмноження грибів
Дай відповіді на наступні запитання:
- Що знаходиться на нижньому боці шапинки плодового тіла ?
- Чим утворені ці пластинки?
- Що таке гіменофор? Яким може бути гіменофор у шапинкових грибів?
- Визнач поняття «часткове покривало»? Яку функцію воно виконує?

Особливості живлення грибів
- Напиши письмові відповіді на завдання та надішли мені у доступний тобі спосіб
1. Подивись відео та використовуючи схеми зроби конспект з теми.
2. Дай відповіді на наступні запитання:
- Що знаходиться на нижньому боці шапинки плодового тіла ? Чим утворені ці пластинки?
- Що таке гіменофор? Яким може бути гіменофор у шапинкових грибів?
- Визнач поняття «часткове покривало»? Яку функцію воно виконує?
1. Будова шапинкового гриба
2. Встав пропущені слова у тексті
Тема. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості
Ми повинні розвивати практичні вміння розпізнавати їстівні та отруйні гриби своєї місцевості; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці. Для цього потрібно виконати практичну роботу за сьогоднішньою темою

2. Попрацюй із зображенням і назви гриби, визнач до якої групи (їстівні чи отруйні) вони відносяться.

4. Виконай письмово домашнє завдання
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 06.04.- 24.04!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Голонасінні.
Завдання:1. Переглянь відео та зроби відповідні записи у робочий зошит
2. Опиши цикл розвитку сосни звичайної. Заповни табличку "Порівняння сосни і ялини"
Назва
рослини
|
Особливості будови хвої
|
Особливості будови жіночих шишок
|
Будова
насінини
|
|||||
форма
|
дов-
жина
|
розмі-
щення
|
колір
|
форма
|
роз-
міри
|
щільність
лусок
|
||
Сосна
|
||||||||
Ялина
|
3. Розглянь різноманітність Голонасінних рослин. Вибери ті рослини, які ростуть у твоєму населенному пункті.
4. Розв'яжи анаграму.Тема Покритонасінні (Квіткові).
Завдання:1. Переглянь відео, зроби відповідні записи у зошит.
2. Назвіть ознаки, які можуть бути притаманні покритонасінним, або квітковим, рослинам? Відповідь запиши у вигляді схеми.
3. Попрацюй із схемою, допиши представників (приклади) до кожної родини квіткових рослин
Біологічний диктант
Різноманітність квіткових рослин
Тема 54. Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.
Завдання:1. Розглянь схеми та зроби відповідні записи у зошит
2. Проведи дослідження вдома "Визначення видів кімнатних рослин". На допомогу використовуй малюнки. Приклади кімнатних рослин обираєш із тих, що є вдома.
Тема 55. Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.
Завдання:1.Прочитай відповідний параграф у підручнику, розглянь схеми і зроби записи у зошиті.
2. Складіть таблицю.
Угруповання рослин
|
Назва рослин
|
3. Сільськогосподарські рослини, їх значення
3. Напишіть міні - твір на тему "Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
Завдання для дистанційного навчання учнів
у період з 12.03.- 03.04!!!
Тема. Поняття про класифікацію рослин.
Матеріал для опрацювання.
1.
Заплющте очі й уявіть себе у весняному лісі. Чи подобається вам там? Що вас оточує? Назвіть рослини, які вас оточують.
Кожний з вас назвав декілька рослин, які відрізняються між собою за багатьма ознаками, а всього відомо близько 500 тис. видів рослин. Як можна зорієнтуватися в такій різноманітності, як не заплутатися, ми й дізнаємося сьогодні на уроці.
Усі живі організми на Землі поділяють на дві великі групи — імперії: Клітинні та Неклітинні. Систематика — це наука, яка описує і впорядковує різноманітні види, розподіляє (класифікує) їх на певні систематичні групи (таксони) та займається створенням природної системи органічного світу. Основна одиниця систематики — вид. Вид — це група організмів, подібних за будовою та процесами життєдіяльності, які вільно схрещуються і дають плодюче потомство.Завдяки Карлу Ліннею, який запропонував давати видам подвійну назву, учені-систематики ніколи не сплутають рослини, бо користуються їхніми латинськими назвами.
2. Розглянь схеми і зроби опорний конспект у робочому зошиті.
Тема. Водорості.
1. Переглянь відео "Будова водоростей"
2. Переглянь схеми і зроби відповідні записи і зошиті
3. Отримавши знання про будову і різноманітність водоростей, напиши , яке ж значення цієї групи рослин.
Тема. Мохи, їх будова та різноманітність. Значення мохів у природі та в житті людини.
Завдання
1. Переглянь відео та зроби опорний конспект або інтелект мапу про будову моху
Тема. Папороті, хвощі та плауни
Завдання.1. Розглянь схеми, визнач загальні ознаки Вищих спорових рослин
2. Подивись відео і ти дізнаєшся про будову цих груп рослин
3. Опиши цикли розвитку кожної з груп рослин, знайти спільні та відмінні ознаки
4. Зробіть таблицю
Різноманітність видів
|
Значення
| |
Хвощі
| ||
Плауни
| ||
Папороті
|
5. Поміркуйте. Є народне повір’я, що тому, хто в ніч на Івана Купала знайде квітку папороті, щастатиме в житті, зокрема він зможе знайте скарби, які охороняють злі сили. Як ви вважаєте, чи можливо насправді знайти квітку папороті?
6. Пройди тестування (див сторінку Дистанційне навчання біології
Напиши міні-проект (за вибором)
А)Як утворився торф і кам’яне вугілля?
Б)Викопні рослини
Немає коментарів:
Дописати коментар