Контроль знань з хімії за другий семестр
- Ось і завершився ще один рік нашої спільної наполегливої праці задля навчання та виховання. Позаду ми з тобою пройшли нелегкий шлях. Залишилося зовсім небагато - виконати перевірочну роботу, аби я змогла діагностувати рівень знань, які ти отримав за цей навчальний рік. Тому ось для тебе посилання на контрольну роботу, яку ти можеш виконати протягом обмеженого часу.
Бажаю успіхів та хорошого результату!!!
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 11.05.- 25.05!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Навчальні проекти
- Моє побажання сьогодні: "Я тобі бажаю, щоб будь - який результат не засмутив тебе і не порушив твого внутрішнього спокою".
Прочитай вірш та назви джерела використання води.
Не можна жити без води:
Вона навкруг, вона в тобі.
Озерах, річках, океанах.
Дощу краплинах і в фонтанах.
Вона в емоціях людини:
В сльозах від радощів чи гніву.
Й краса природи на Землі
Не може жити без води.
Чудова наша гідросфера.
Існує все навколо неї:
І людство, й фауна, і флора,
І все, що є у нас навколо.
А не було б її.
Життя все зникло б на Землі.
Значення води важко з чимось порівняти, оскільки, дякуючи цій унікальній природній речовині, існує життя на Землі. Тож вода насправді безцінна. Сьогодні на уроці ми пригадаємо, де є вода у природі, які її властивості, яку роль вона відіграє у природі, у житті живих істот, у господарській діяльності людини.
1.
Чи можеш ти уявити своє життя без
води?
2.
Яке значення для тебе особисто має вода?
3.
Чи
знаєш ти, що вода в морях та океанах солона?
4.
Чи
відомо тобі, що березовий сік солодкий?
Про
що це свідчить?
- Подивись відеоурок, та поміркуй, чи можливим було б життя на Землі без води?
- Як ти вже зрозумів, абсолютно чистої води у природі не існує. Частіше ми можемо зустріти та використати водні розчини. Попрацюй із зображеннями та запиши у свій робочий зошит схему "Значення води"
- Незважаючи на таку величезну користь води для існування усього живого, вода може бути ще й небезпечною. Ця небезпека виявляється у кислотних дощах. Що ж це таке і звідки беруться кислотні дощі ти зможеш дізнатися після перегляду відео. Подивись уважно відео та дай письмову відповідь на запитання: - Чи може людство уникнути кислотних дощів або хоча б зменшити їх негативний вплив?
Кислотні дощі — це наслідок забруднення повітря. Джерелами більшості газів, що утворюють кислотні дощі, зазвичай є теплові електростанції та заводи, а також вихлопи автомобільних двигунів. Викиди промислових підприємств та автомобільні вихлопні гази забруднюють повітря шкідливими речовинами, наприклад свинцем. Щодня від автомобілів у повітря потрапляє 800 тис. т оксиду Карбону, 1 тис. т свинцю. Більшість із 200 складових викидів автотранспорту отруйні як для людини, так і для організмів біосфери. У промислових районах за добу випадає понад 1 т пилу на 1 км територій, а в забруднених районах на 1 м2 — до 1 кг пилу та сажі. Ці гази потрапляють в атмосферу, де розчиняються в крапельках води, утворюючи слабкі розчини кислот, що потім випадають на землю з дощем. Вони можуть підвищити кислотність вологи, що міститься в повітрі, в тисячу разів порівняно з нормою. Кислотні дощі спричиняють загибель риби та завдають шкоди лісам.
Проблема раціонального використання води й збереження водних ресурсів – першочергове завдання, яке стоїть перед суспільством. Як говорить народна мудрість «Воду бережи, козаче, – і вона тобі віддячить» Майбутнє навколишнього середовища — це твоє майбутнє. Сьогодні в кожного з нас є можливість висловити свою думку щодо негативних змін у біосфері, які виникли через господарську діяльність людини.
- Отже ти маєш виконати наступні завдання та надіслати мені фотозвіт у доступний для тебе спосіб:
1.Попрацюй із зображеннями та запиши у свій робочий зошит схему "Значення води"
2. Подивись уважно відео та дай письмову відповідь на запитання: - Чи може людство уникнути кислотних дощів або хоча б зменшити їх негативний вплив?
3. Зробити навчальні проекти (тема на вибір)
8. Проблема збереження чистоти водойм
9. Способи очищення води в побуті
або замість проєкту
4. Напиши звертання до жителів нашої планети з проблеми збереження води. Намалюй плакат «Бережіть біосферу!».
Тема. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
- Здавалося б, що
нового і цікавого можна дізнатися про один з найважливіших мінералів Землі - про воду? Ми занадто звикли до води, занадто звичні
для нас дощ, течії річок, гладь озер і морів.
Життя на Землі зародилося з води. Вона стала первинним середовищем
для еволюції органічного світу і входить до складу всіх живих істот. Очевидно звідси і походять вислови "Вода
- чудо природи", "Вода - еліксир життя". Воду вивчають фізики, біологи, географи. Не менш важливою
є вода і для хімії.
Вчені вважають, що було б правильніше назвати нашу планету -
Вода, оскільки її поверхня на 2/3 вкрита водою. Уяви собі, щоб відбулося, якби вода зникла з
нашої планети? Пересохли
б всі річки, озера, з'явилися б сумні днища морських і океанських западин, вкриті товстим шаром солі. Ні рослини, ні тварини, жодної людини на Землі... Мертва планета, як і всі інші планети Сонячної системи.
Розвиток виробництва, збільшення населення потребують
великої кількості води. Україна недуже багата на водні ресурси. Тому проблема
охорони та раціонального використання водних ресурсів є актуальною для України.
Причинами, що призводять до дефіциту прісної води в Україні, є інтенсивне
зростання потреби у воді у зв’язку з ростом населення та розвитком галузей
виробництва, що потребують великих затрат водних ресурсів, скорочення
водоносності рік, яке пов’язано з осушуванням боліт, вирубуванням лісів,
розорюванням луків, що призводить до скорочення рівня ґрунтових вод, неекономне
використання води, забруднення водойм побутовими стоками.
Подивись відео до нашого уроку
Ще одне відео "Екологічні проблеми води"
- Чим же забруднюється вода? Ти отримаєш відповідь, опрацювавши таблицю
Очищення води в побуті
Існують
різноманітні методи очищення води від забруднень і кожен з них має свої
переваги та недоліки. Однозначно визначити найкращий неможливо, поговоримо про
кожен з основних методів окремо. Методи
очищення води та принципи роботи очисних пристроїв можна умовно
розділити на фізико-хімічні, біологічні та механічні.
Подивися відео та дізнайся про способи очищення води в домашніх умовах
Зроби опорний конспект у свій зошит
Очищення води на водоочисних станціях
- Хімічне
очищення води. Хімічний процес очищення води, як правило, полягає в
її хлоруванні чи озонуванні. Вкрай рідко, в особливих випадках, використовуються
інші технології.
Фільтрація
як спосіб хімічної водоочистки. Сенс фільтрації полягає в тому, що за допомогою
деяких засобів (наприклад, іонообмінних смол) можна відокремити від рідини
забруднюючі речовини та елементи і тим самим провести фізико-хімічне очищення
води.
- Нейтралізація. Цей метод очищення води полягає в застосуванні
нейтралізуючих речовин (соди, вапна, аміаку і так далі). Вступаючи у взаємодію
із забруднюючими воду елементами, лужні реагенти дозволяють очистити рідину від
різних кислот.
Інша технологія
фізичної очищення – це опромінення води ультрафіолетом. Треба відзначити, що це
актуальний і сучасний метод очищення води, який масово застосовується на
великих об’єктах водоочищення. В процесі очищення води опроміненням знищуються
всі шкідливі мікроорганізми, а вода при цьому не обробляється шкідливими для
здоров’я хімікатами.
Механічні методи очищення води передбачають використання
всіляких фільтрів. Фільтри бувають різні: грубі – для очищення води від
крупного сміття та піску, і тонкі, дозволяють відфільтрувати дуже дрібний пил,
а деякі механічні пристрої очищення води допомагають видалити навіть хімічні
домішки і мікроорганізми.
Біологічні
методи очищення води полягають у тому, що мікроорганізми в процесі переробки
органіки, яка є для них поживними речовиною. У ході такої переробки стічних вод, мікроорганізми
очищають воду від твердих і рідких продуктів життєдіяльності людини і
господарсько-побутових органічних забруднень.
Очисні системи, які працюють в наближених до
природних умовах
Суть їх
роботи полягає в тому, що очисні споруди фільтрують стічні води через ґрунт або
водойми. Таким чином, за допомогою даних систем можна очищати як поля зрошення
або фільтрації, так і природні проточні водойми (ставки, струмки і т.д.).На
відміну від штучних систем очищення води, тут мікроорганізми забезпечуються
киснем, що поступає ззовні, без будь-яких додаткових способів аерації.
Очисні системи, що працюють в штучно створених
умовах.
Біологічні методи очищення води в даних системах
полягають у тому, що мікроорганізми очищають стічні води в аеротенках, а також
аеро- і біофільтрах. У процесі функціонування штучно створених систем,
мікроорганізми можуть дихати киснем завдяки механічній аерації або дифундування
кисню через поверхню вод, що очищаються (реаерації).Таке очищення води більш
інтенсивне, ніж та, що проводиться в природних умовах.
- Отже ти маєш виконати наступні завдання та надіслати мені фотозвіт у доступний для тебе спосіб:
1. Зроби опорний конспект з теми
2. Зроби презентацію "Охорона водойм від забруднення."
3. Проведи домашній експеримент: Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Навчальні проекти
- Моє побажання сьогодні: "Я тобі бажаю, щоб будь - який результат не засмутив тебе і не порушив твого внутрішнього спокою".
Прочитай вірш та назви джерела використання води.
Не можна жити без води:
Вона навкруг, вона в тобі.
Озерах, річках, океанах.
Дощу краплинах і в фонтанах.
Вона в емоціях людини:
В сльозах від радощів чи гніву.
Й краса природи на Землі
Не може жити без води.
Чудова наша гідросфера.
Існує все навколо неї:
І людство, й фауна, і флора,
І все, що є у нас навколо.
А не було б її.
Життя все зникло б на Землі.
Значення води важко з чимось порівняти, оскільки, дякуючи цій унікальній природній речовині, існує життя на Землі. Тож вода насправді безцінна. Сьогодні на уроці ми пригадаємо, де є вода у природі, які її властивості, яку роль вона відіграє у природі, у житті живих істот, у господарській діяльності людини.
1.
Чи можеш ти уявити своє життя без
води?
2.
Яке значення для тебе особисто має вода?
3.
Чи
знаєш ти, що вода в морях та океанах солона?
4.
Чи
відомо тобі, що березовий сік солодкий?
Про
що це свідчить?
- Подивись відеоурок, та поміркуй, чи можливим було б життя на Землі без води?
- Як ти вже зрозумів, абсолютно чистої води у природі не існує. Частіше ми можемо зустріти та використати водні розчини. Попрацюй із зображеннями та запиши у свій робочий зошит схему "Значення води"
- Незважаючи на таку величезну користь води для існування усього живого, вода може бути ще й небезпечною. Ця небезпека виявляється у кислотних дощах. Що ж це таке і звідки беруться кислотні дощі ти зможеш дізнатися після перегляду відео. Подивись уважно відео та дай письмову відповідь на запитання: - Чи може людство уникнути кислотних дощів або хоча б зменшити їх негативний вплив?
Кислотні дощі — це наслідок забруднення повітря. Джерелами більшості газів, що утворюють кислотні дощі, зазвичай є теплові електростанції та заводи, а також вихлопи автомобільних двигунів. Викиди промислових підприємств та автомобільні вихлопні гази забруднюють повітря шкідливими речовинами, наприклад свинцем. Щодня від автомобілів у повітря потрапляє 800 тис. т оксиду Карбону, 1 тис. т свинцю. Більшість із 200 складових викидів автотранспорту отруйні як для людини, так і для організмів біосфери. У промислових районах за добу випадає понад 1 т пилу на 1 км територій, а в забруднених районах на 1 м2 — до 1 кг пилу та сажі. Ці гази потрапляють в атмосферу, де розчиняються в крапельках води, утворюючи слабкі розчини кислот, що потім випадають на землю з дощем. Вони можуть підвищити кислотність вологи, що міститься в повітрі, в тисячу разів порівняно з нормою. Кислотні дощі спричиняють загибель риби та завдають шкоди лісам.
Проблема раціонального використання води й збереження водних ресурсів – першочергове завдання, яке стоїть перед суспільством. Як говорить народна мудрість «Воду бережи, козаче, – і вона тобі віддячить» Майбутнє навколишнього середовища — це твоє майбутнє. Сьогодні в кожного з нас є можливість висловити свою думку щодо негативних змін у біосфері, які виникли через господарську діяльність людини.
- Отже ти маєш виконати наступні завдання та надіслати мені фотозвіт у доступний для тебе спосіб:
1.Попрацюй із зображеннями та запиши у свій робочий зошит схему "Значення води"
2. Подивись уважно відео та дай письмову відповідь на запитання: - Чи може людство уникнути кислотних дощів або хоча б зменшити їх негативний вплив?
3. Зробити навчальні проекти (тема на вибір)
1.Попрацюй із зображеннями та запиши у свій робочий зошит схему "Значення води"
2. Подивись уважно відео та дай письмову відповідь на запитання: - Чи може людство уникнути кислотних дощів або хоча б зменшити їх негативний вплив?
3. Зробити навчальні проекти (тема на вибір)
8. Проблема збереження чистоти водойм
9. Способи очищення води в побуті
або замість проєкту
4. Напиши звертання до жителів нашої планети з проблеми збереження води. Намалюй плакат «Бережіть біосферу!».
Тема. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
- Здавалося б, що нового і цікавого можна дізнатися про один з найважливіших мінералів Землі - про воду? Ми занадто звикли до води, занадто звичні для нас дощ, течії річок, гладь озер і морів.
Життя на Землі зародилося з води. Вона стала первинним середовищем
для еволюції органічного світу і входить до складу всіх живих істот. Очевидно звідси і походять вислови "Вода
- чудо природи", "Вода - еліксир життя". Воду вивчають фізики, біологи, географи. Не менш важливою
є вода і для хімії.
Вчені вважають, що було б правильніше назвати нашу планету -
Вода, оскільки її поверхня на 2/3 вкрита водою. Уяви собі, щоб відбулося, якби вода зникла з
нашої планети? Пересохли
б всі річки, озера, з'явилися б сумні днища морських і океанських западин, вкриті товстим шаром солі. Ні рослини, ні тварини, жодної людини на Землі... Мертва планета, як і всі інші планети Сонячної системи.
Розвиток виробництва, збільшення населення потребують
великої кількості води. Україна недуже багата на водні ресурси. Тому проблема
охорони та раціонального використання водних ресурсів є актуальною для України.
Причинами, що призводять до дефіциту прісної води в Україні, є інтенсивне
зростання потреби у воді у зв’язку з ростом населення та розвитком галузей
виробництва, що потребують великих затрат водних ресурсів, скорочення
водоносності рік, яке пов’язано з осушуванням боліт, вирубуванням лісів,
розорюванням луків, що призводить до скорочення рівня ґрунтових вод, неекономне
використання води, забруднення водойм побутовими стоками.
Подивись відео до нашого уроку
Ще одне відео "Екологічні проблеми води"
- Чим же забруднюється вода? Ти отримаєш відповідь, опрацювавши таблицю
Очищення води в побуті
Існують
різноманітні методи очищення води від забруднень і кожен з них має свої
переваги та недоліки. Однозначно визначити найкращий неможливо, поговоримо про
кожен з основних методів окремо. Методи
очищення води та принципи роботи очисних пристроїв можна умовно
розділити на фізико-хімічні, біологічні та механічні.
Подивися відео та дізнайся про способи очищення води в домашніх умовах
Зроби опорний конспект у свій зошит
Очищення води на водоочисних станціях
- Хімічне
очищення води. Хімічний процес очищення води, як правило, полягає в
її хлоруванні чи озонуванні. Вкрай рідко, в особливих випадках, використовуються
інші технології.
Фільтрація
як спосіб хімічної водоочистки. Сенс фільтрації полягає в тому, що за допомогою
деяких засобів (наприклад, іонообмінних смол) можна відокремити від рідини
забруднюючі речовини та елементи і тим самим провести фізико-хімічне очищення
води.
- Нейтралізація. Цей метод очищення води полягає в застосуванні
нейтралізуючих речовин (соди, вапна, аміаку і так далі). Вступаючи у взаємодію
із забруднюючими воду елементами, лужні реагенти дозволяють очистити рідину від
різних кислот.
Інша технологія
фізичної очищення – це опромінення води ультрафіолетом. Треба відзначити, що це
актуальний і сучасний метод очищення води, який масово застосовується на
великих об’єктах водоочищення. В процесі очищення води опроміненням знищуються
всі шкідливі мікроорганізми, а вода при цьому не обробляється шкідливими для
здоров’я хімікатами.
Механічні методи очищення води передбачають використання
всіляких фільтрів. Фільтри бувають різні: грубі – для очищення води від
крупного сміття та піску, і тонкі, дозволяють відфільтрувати дуже дрібний пил,
а деякі механічні пристрої очищення води допомагають видалити навіть хімічні
домішки і мікроорганізми.
Біологічні
методи очищення води полягають у тому, що мікроорганізми в процесі переробки
органіки, яка є для них поживними речовиною. У ході такої переробки стічних вод, мікроорганізми
очищають воду від твердих і рідких продуктів життєдіяльності людини і
господарсько-побутових органічних забруднень.
Очисні системи, які працюють в наближених до
природних умовах
Суть їх
роботи полягає в тому, що очисні споруди фільтрують стічні води через ґрунт або
водойми. Таким чином, за допомогою даних систем можна очищати як поля зрошення
або фільтрації, так і природні проточні водойми (ставки, струмки і т.д.).На
відміну від штучних систем очищення води, тут мікроорганізми забезпечуються
киснем, що поступає ззовні, без будь-яких додаткових способів аерації.
Очисні системи, що працюють в штучно створених
умовах.
Біологічні методи очищення води в даних системах
полягають у тому, що мікроорганізми очищають стічні води в аеротенках, а також
аеро- і біофільтрах. У процесі функціонування штучно створених систем,
мікроорганізми можуть дихати киснем завдяки механічній аерації або дифундування
кисню через поверхню вод, що очищаються (реаерації).Таке очищення води більш
інтенсивне, ніж та, що проводиться в природних умовах.
- Отже ти маєш виконати наступні завдання та надіслати мені фотозвіт у доступний для тебе спосіб:
1. Зроби опорний конспект з теми
2. Зроби презентацію "Охорона водойм від забруднення."
3. Проведи домашній експеримент: Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 27.04.- 11.05!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
ТЕМА. Вода, склад її молекули, поширеність у природі,
фізичні властивості. Навчальні проекти. Дослідження фізичних і хімічних
властивостей води
- Я сподіваюся, що ти дуже добре засвоїв (-ла) попередньо вивчену тему "Оксиген. Кисень" і вже готовий далі працювати і здобувати нові знання! Як говорив Мішель де Монтень: «Найкращім доказом мудрості є безперервно хороший настрій». Я бажаю нам, щоб гарний настрій та мудрість не залишали нас. Про яку речовину писав ще англійський поет ХІХ століття Джордж Гордон Байрон: «Не зазнавши страждань від спраги, годі збагнути, як багато важить для людей вода». Про яку речовину буде йти мова?
- А чи можеш ти
відповісти на такі запитання:
Чому лід не тоне?
Чому при замерзанні вода розриває склянку?
Як ти вже зрозумів, ми будемо розмовляти про воду. Ці таємниці води ми обов’язково розкриємо при
вивченні нової теми.
Які ж асоціації у тебе виникли із словом вода. Виконай вправу "Асоціативна хмарка". Оберемо ключове слово ВОДА. Запишемо його посередині аркуша, праворуч запишемо прикметники, з якими асоціюється слово вода, ліворуч – з якими іменниками
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
ТЕМА. Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Навчальні проекти. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
- Я сподіваюся, що ти дуже добре засвоїв (-ла) попередньо вивчену тему "Оксиген. Кисень" і вже готовий далі працювати і здобувати нові знання! Як говорив Мішель де Монтень: «Найкращім доказом мудрості є безперервно хороший настрій». Я бажаю нам, щоб гарний настрій та мудрість не залишали нас. Про яку речовину писав ще англійський поет ХІХ століття Джордж Гордон Байрон: «Не зазнавши страждань від спраги, годі збагнути, як багато важить для людей вода». Про яку речовину буде йти мова?
- А чи можеш ти
відповісти на такі запитання:Чому лід не тоне?
Чому при замерзанні вода розриває склянку?
Як ти вже зрозумів, ми будемо розмовляти про воду. Ці таємниці води ми обов’язково розкриємо при
вивченні нової теми.
Які ж асоціації у тебе виникли із словом вода. Виконай вправу "Асоціативна хмарка". Оберемо ключове слово ВОДА. Запишемо його посередині аркуша, праворуч запишемо прикметники, з якими асоціюється слово вода, ліворуч – з якими іменниками
іній ВОДА жива і т.д.
На уроках хімії ми неодноразово вже мали справу з інформацією про воду, тому ти можеш спробувати сам

охарактеризувати її за хімічною формулою:
- хімічна формула і валентність хімічних елементів у ній;
- якісний склад;
- кількісний склад;
- відносна молекулярна маса.
Подивись відеоурок, у тебе також є можливість нові і невідомі факти записати у свій зошит. Про які особливості води ти дізнався?
Уважно прочитай схеми, вони тобі допоможуть при написанні конспекту у зошит!
Ось ще деякі факти про воду
- Вода –
найпоширеніша речовина на Землі. Приблизна кількість води 1,5*1018 м3 . Це означає, що
на кожного мешканця планети припадає в середньому 500000000 кубометрів води,
тобто ціле море. Однак, основна кількість води – це солона вода морів і океанів
(95%). І тільки 5% загальної кількості становить прісна вода, з яких 3% міститься
в льодовиках. Отже, практично людина може використати лише 1% води, а потреба в
ній величезна. На одного жителя міста щодоби витрачається понад 100л води, а з
урахуванням потреб промисловості 600 л. Мешканці сільської місцевості витрачають
менше води для побутових потреб, однак велику кількість води потребує сільське
господарство.
- Формулі води може відповідати 36 її різновидностей.
- Учені виявили більше 10 різновидностей льоду. Є дуже щільний лід з густиною 2,32 г/мл, який тоне наче камінь… Існує «гарячий лід». Він має температуру +76оС. Щоб його розплавити, треба нагріти цей лід до +192оС.
- Усі речовини під час нагрівання розширюються, а при охолодженні стискаються. Вода також стискається при охолодженні, але коли її температура досягає +4оС, вона починає розширюватись, хоча її температура знижується.
- Ліками від деяких серцево-судинних захворювань є ванни з мінеральною водою.
- Є «срібна» вода. Така вода зберігається в поліетиленових мішечках, поміщених у герметично закриті банки і не втрачає свій смак протягом двох років.
- Свіжа тала вода має «пам’ять». Якщо нею поїти птахів та тварин, це збільшує приріст молодняку, кури несуть більше яєць, корови дають більше молока.
- Струмінь води може перерізати стальну броню завтовшки в декілька десятків сантиметрів. (Всі факти є достовірними)
Дай письмову відповідь на запитання:
- Чи є чиста вода в природі? Чому?
- Сьогодні у ЗМІ рекламують величезну кількість питної газованої (і негазованої) води. Яку марку води ти вибереш для вживання і чому?
- Що найбільше вплинуло на твій вибір.
Творче завдання: виготовити модель молекули
води із пластиліну
іній ВОДА жива і т.д.
На уроках хімії ми неодноразово вже мали справу з інформацією про воду, тому ти можеш спробувати сам

охарактеризувати її за хімічною формулою:
- хімічна формула і валентність хімічних елементів у ній;
- якісний склад;
- кількісний склад;
- відносна молекулярна маса.
Уважно прочитай схеми, вони тобі допоможуть при написанні конспекту у зошит!
Ось ще деякі факти про воду
- Вода –
найпоширеніша речовина на Землі. Приблизна кількість води 1,5*1018 м3 . Це означає, що
на кожного мешканця планети припадає в середньому 500000000 кубометрів води,
тобто ціле море. Однак, основна кількість води – це солона вода морів і океанів
(95%). І тільки 5% загальної кількості становить прісна вода, з яких 3% міститься
в льодовиках. Отже, практично людина може використати лише 1% води, а потреба в
ній величезна. На одного жителя міста щодоби витрачається понад 100л води, а з
урахуванням потреб промисловості 600 л. Мешканці сільської місцевості витрачають
менше води для побутових потреб, однак велику кількість води потребує сільське
господарство.
- Формулі води може відповідати 36 її різновидностей.
- Учені виявили більше 10 різновидностей льоду. Є дуже щільний лід з густиною 2,32 г/мл, який тоне наче камінь… Існує «гарячий лід». Він має температуру +76оС. Щоб його розплавити, треба нагріти цей лід до +192оС.
- Усі речовини під час нагрівання розширюються, а при охолодженні стискаються. Вода також стискається при охолодженні, але коли її температура досягає +4оС, вона починає розширюватись, хоча її температура знижується.
- Ліками від деяких серцево-судинних захворювань є ванни з мінеральною водою.
- Є «срібна» вода. Така вода зберігається в поліетиленових мішечках, поміщених у герметично закриті банки і не втрачає свій смак протягом двох років.
- Свіжа тала вода має «пам’ять». Якщо нею поїти птахів та тварин, це збільшує приріст молодняку, кури несуть більше яєць, корови дають більше молока.
- Струмінь води може перерізати стальну броню завтовшки в декілька десятків сантиметрів. (Всі факти є достовірними)
Дай письмову відповідь на запитання:
- Чи є чиста вода в природі? Чому?
- Сьогодні у ЗМІ рекламують величезну кількість питної газованої (і негазованої) води. Яку марку води ти вибереш для вживання і чому?
- Що найбільше вплинуло на твій вибір.
|
ТЕМА. Розчин і його компоненти:
розчинник, розчинена речовина. Вода – розчинник. Демонстрації: Виготовлення
розчинів. Домашній експеримент: Виготовлення водного розчину кухонної солі.
В ході еволюції вода створила природу навколо нас, тваринний світ, та й саму
людину: саме водне середовище могло забезпечити всі потреби до виникнення і розвитку життя. Вода забезпечує життя на нашій планеті: найскладніші
біохімічні реакції в клітинах тваринних і рослинних організмів можуть проходити
тільки при наявності води. З хімічної точки зору жива речовина – це і є водний
розчин, і майже всі процеси, які забезпечують її життєдіяльність, є хімічними
реакціями в водному розчині. Здатність речовин розчинятися у воді має велике
значення для життя рослин, тварин і людини.
У тебе уже є певні знання, які будуть основою для формування нових понять і
уявлень про розчини.
- Як ти розумієш поняття “розчин”?
-
Що тобі відомо про розчини з курсу природознавства, біології?
-
Якими розчинами ти найчастіше користуєшся у повсякденному житті?
-Як часто ми готуємо та використовуємо розчини в побуті?
На цьому уроці ми продовжуємо знайомитися з розчинами. Ти дізнаєшся з чого він утворюється і які властивості має розчин.
Я пропоную тобі подивитися відеоурок.
- З’ясуємо з чого складається розчин?
Розчини — це багатокомпонентні системи. Один із компонентів має назву розчинник. Як правило, це речовина, яка перебуває в тому ж агрегатному стані, що й розчин. Якщо всі компоненти розчину перебувають в одному агрегатному стані, то розчинником вважають той компонент, якого в розчині більше.
- Запиши опорний конспект у свій робочий зошит, використовуючи подані схеми.
- Як ти вже зрозумів (-ла), розчин - це найбільш поширена структура, яка має
величезне значення. Де ж можна використати розчини? Відповідь на це запитання ти отримаєш після опрацювання наступних зображень.
А) Що ти
знаєш про «свячену воду?»( У воду
опускають срібний предмет. Срібло
частково розчиняється у воді і знищує всі бактерії,тому вода довго не
псується)
Б) Чому
Македонський не завоював Індію?
У
IV столітті до нашої ери війська Олександра Македонського вторглися до Індії.
На берегах річки Інд у військах вибухнула епідемія шлунково-кишкових
захворювань, яка, як не дивно, не торкнулася жодного з командирів. Прості воїни
масово помирали. Виявилося, що прості воїни користувалися олов'яним посудом, а їх командири-посудом з цього
хімічного елемента. Про який елементі йдеться? (срібло)
Завдання.
1. Наведи приклади розчинів, які ти сам (-а) готуєш в домашніх умовах, та опиши, для чого вони
використовуються? Письмову відповідь надішли для мене.
ТЕМА. Кількісний склад розчину. Масова частка
розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Лабораторний дослід
№ 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчин
- Бажаю тобі гарного настрою, легкого засвоєння нового цікавого та життєво
необхідного матеріалу.
На попередньому уроці ми почали знайомитись з розчинами
та знаємо, як їх можна виготовити. Давай пригадаємо що таке відсотки. Як знайти відсотки від числа і число за його
відсотками?
Сьогодні ми з тобою навчимось виконувати розрахунки для приготування розчинів.
- Чи можна розділити розчин на компоненти?
- Яким способом?
- А як знайти масу розчину?
З курсу природознавства ти знаєш, що розчин може складатися з декількох компонентів. Наприклад чай, коли ти зранку його готуєш, які компоненти туди входять? (вода, чай і цукор) Отже, чай буде розчином, вода – розчинник, чай і цукор розчиненими речовинами. І сумарно маса розчину буде:
ТЕМА. Розчин і його компоненти:
розчинник, розчинена речовина. Вода – розчинник. Демонстрації: Виготовлення
розчинів. Домашній експеримент: Виготовлення водного розчину кухонної солі.
В ході еволюції вода створила природу навколо нас, тваринний світ, та й саму
людину: саме водне середовище могло забезпечити всі потреби до виникнення і розвитку життя. Вода забезпечує життя на нашій планеті: найскладніші біохімічні реакції в клітинах тваринних і рослинних організмів можуть проходити тільки при наявності води. З хімічної точки зору жива речовина – це і є водний розчин, і майже всі процеси, які забезпечують її життєдіяльність, є хімічними реакціями в водному розчині. Здатність речовин розчинятися у воді має велике значення для життя рослин, тварин і людини.
У тебе уже є певні знання, які будуть основою для формування нових понять і
уявлень про розчини.
- Як ти розумієш поняття “розчин”?
-
Що тобі відомо про розчини з курсу природознавства, біології?
-
Якими розчинами ти найчастіше користуєшся у повсякденному житті?
-Як часто ми готуємо та використовуємо розчини в побуті?
На цьому уроці ми продовжуємо знайомитися з розчинами. Ти дізнаєшся з чого він утворюється і які властивості має розчин.
Я пропоную тобі подивитися відеоурок.
- З’ясуємо з чого складається розчин?

Розчини — це багатокомпонентні системи. Один із компонентів має назву розчинник. Як правило, це речовина, яка перебуває в тому ж агрегатному стані, що й розчин. Якщо всі компоненти розчину перебувають в одному агрегатному стані, то розчинником вважають той компонент, якого в розчині більше.
- Запиши опорний конспект у свій робочий зошит, використовуючи подані схеми.
- Як ти вже зрозумів (-ла), розчин - це найбільш поширена структура, яка має
величезне значення. Де ж можна використати розчини? Відповідь на це запитання ти отримаєш після опрацювання наступних зображень. 
А) Що ти
знаєш про «свячену воду?»( У воду
опускають срібний предмет. Срібло
частково розчиняється у воді і знищує всі бактерії,тому вода довго не
псується)
Б) Чому
Македонський не завоював Індію?
У
IV столітті до нашої ери війська Олександра Македонського вторглися до Індії.
На берегах річки Інд у військах вибухнула епідемія шлунково-кишкових
захворювань, яка, як не дивно, не торкнулася жодного з командирів. Прості воїни
масово помирали. Виявилося, що прості воїни користувалися олов'яним посудом, а їх командири-посудом з цього
хімічного елемента. Про який елементі йдеться? (срібло)
Завдання.
1. Наведи приклади розчинів, які ти сам (-а) готуєш в домашніх умовах, та опиши, для чого вони
використовуються? Письмову відповідь надішли для мене.
ТЕМА. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. Лабораторний дослід № 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчин
- Бажаю тобі гарного настрою, легкого засвоєння нового цікавого та життєво
необхідного матеріалу.
На попередньому уроці ми почали знайомитись з розчинами
та знаємо, як їх можна виготовити. Давай пригадаємо що таке відсотки. Як знайти відсотки від числа і число за його
відсотками?
Сьогодні ми з тобою навчимось виконувати розрахунки для приготування розчинів.
- Чи можна розділити розчин на компоненти?
- Яким способом?
- А як знайти масу розчину?
З курсу природознавства ти знаєш, що розчин може складатися з декількох компонентів. Наприклад чай, коли ти зранку його готуєш, які компоненти туди входять? (вода, чай і цукор) Отже, чай буде розчином, вода – розчинник, чай і цукор розчиненими речовинами. І сумарно маса розчину буде:
m(розчину) = m(речовини) + m(води),
Під час роботи з розчинами важливо знати їхній кількісний склад, зокрема масову частку розчиненої речовини. Цю важливу кількісну характеристику завжди зазначають на етикетках хімічних реактивів, харчових продуктів, лікарських засобів у формі розчинів. Відсотки які написані на етикетках виражають яка кількість речовини там розчинена.
Часто ти можеш побачити етикетки, на яких є написи: 5% спиртовий розчин йоду, 9% розчин оцтової
кислоти, 0,1% назальний спрей, 70% розчин оцтової кислоти, 3% розчин пероксиду
водню, 10% розчин амоніаку і т.д. Як ти гадаєш, що означають ці
записи на етикетках? І навіщо вони потрібні?
Важливо уважно читати етикетки на споживчих товарах. Не
сплутайте, наприклад, столовий оцет, масова частка оцтової кислоти в якому не
перевищує 9 %, з оцтовою есенцією в якій
масова частка оцтової кислоти в ній становить 40 %. Помилкове
вживання оцтової есенції замість столового оцту може спричинити важкі хімічні опіки органів травлення. Отже, розпочинаємо вивчати нову тему!
1. Подивись відеоурок "Кількісний склад розчину"
2. Познайомся із правилами правильного приготування розчину
Сьогодні ми з тобою навчимось виконувати розрахунки для приготування
розчинів. Працюй із зображенням
Уважно роздивись і опрацюй алгоритм розв'язування задач, зроби відповідні записи у свій робочий зошит.
- А тепер спробуй використати отримані знання на практиці. Розв'яжи письмово
задачі (фотозвіт надішли для мене).
Задача 1. У 200
г води розчинили 123,4 г натрій броміду (солі). Визначити масову частку
натрій броміду в утвореному розчині.
Задача 2. Обчисли масу солі, необхідну для приготування
розчину масою 200 г
з масовою часткою солі 0,05.
Задача 3. Обчисли масову частку цукру у чаї який споживаєте
ви та ваші рідні. Взявши до уваги, що 1
ч.л. цукру – це 2,5 г .,
1 склянка вміщує 200 мл. води.
Провести домашній експеримент. Виготовлення
водного розчину кухонної солі. Виготовити розчин масою 150 г з масовою часткою
кухонної солі 22%.
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 06.04.- 24.04!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). Умови виникнення та припинення горіння. Розв’язування задач і вправ
Завдання.
1. Виконайте хімічний диктант.
3. Взаємодія кисню із речовинами називається ГОРІННЯМ. Визначте ознаки горіння, умови виникнення і припинення горіння. Запишіть у свій робочий зошит.
1. Виконайте хімічний диктант.
2. Запиши у робочий зошит хімічні властивості кисню
4. Проте, не завжди взаємодія речовин із киснем супроводжується горінням, але при цьому завжди виділяється теплота. Такі процеси називають ОКИСНЕННЯМ.
5. Закріпи свої знання виконавши тестування.
2) Розв'яжи кросворд умови виникнення і припинення горіння
Тема. Маркування небезпечних речовин.
Завдання:1. Прочитай опорний конспект.
Речовини і небезпека. Людина у своєму житті постійно стикається з багатьма речовинами. Серед них трапляються такі, які становлять певну небезпеку для людини. Одні речовини можуть спричинити пожежу, інші — завдати шкоди здоров’ю. Про це слід пам’ятати, не лише проводячи досліди в шкільному хімічному кабінеті, а й використовуючи різні речовини та розчини в повсякденному житті — під час ремонту квартири, прання, чищення одягу, боротьби зі шкідниками та хворобами рослин на присадибній ділянці тощо.
Серйозну небезпеку становлять горючі речовини — природний газ, органічні розчинники, нафтопродукти, більшість полімерів. Легко займаються папір, деревна тирса, борошно.
Деякі речовини та їхні суміші можуть спричинити вибух. Кожен, хто користується газовою плитою, має знати: не можна допускати надходження газу в приміщення. Суміш навіть невеликої його кількості з повітрям вибухає від іскри або запаленого сірника. Чимало речовин є токсичними. Вони подразнюють шкіру, слизові оболонки, спричиняють хімічні опіки. Потрапляння багатьох речовин в організм разом із повітрям, питною водою, харчовими продуктами може призвести до отруєння.
З метою попередження людей про небезпеку, яку можуть створити речовини під час зберігання і використання, на етикетках, упаковках, контейнерах запроваджено відповідне маркування. Кожний знак небезпеки містить символічне зображення. Часто знаки небезпеки доповнюють словесними застереженнями або рекомендаціями. Приклади таких написів: «Зберігати подалі від джерел тепла», «Запобігати потраплянню на шкіру і в очі», «Використовувати лише в добре провітрюваному приміщенні», «Під час використання не палити», «Працювати в гумових рукавицях».

3. Розв'язування задач. Обчисліть відносну молекулярну масу речовин
Тема. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти . Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування.
Завдання:1. Порівняйте формули кисню і озону. Знайдіть різницю.
4. Напиши коротку розповідь на тему "Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування".
Немає коментарів:
Дописати коментар