Контроль знань з хімії за другий семестр
- Ось і завершився ще один рік нашої спільної наполегливої праці задля навчання та виховання. Позаду ми з тобою пройшли нелегкий шлях. Залишилося зовсім небагато - виконати перевірочну роботу, аби я змогла діагностувати рівень знань, які ти отримав за цей навчальний рік. Тому для тебе посилання на контрольну роботу, яку ти можеш виконати протягом обмеженого часу. Бажаю успіхів та хорошого результату!!!
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 27.04.- 11.05.2020!!!
ТЕМА. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Лабораторний дослід
№7
«Розв’язування експериментальної задачі
на прикладі
реакції обміну.» Демонстрації Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. Практична робота №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.»
Екологічні проблеми зараз хвилюють всіх людей
планети. Часто доводиться чути, що саме
хімія винна в тому, що екологічна ситуація погіршилася, але всі
чомусь забувають, що на сучасному етапі розвитку наука і техніка озброїла
людину дуже потужними засобами впливу на природу.
З однієї сторони без хімічної науки неможливе вирішення
багатьох екологічних проблем, з іншого боку, хімія таїть у собі небезпеку
серйозних екологічних катастроф. Хімія вивчає не лише властивості речовин, але і їх
взаємоперетворення.
Таким чином сьогодні ми маємо розглянути дружбу і
тісну співпрацю основних класів неорганічних сполук, яка називається генетичний
зв'язок неорганічних речовин. Якщо ми будемо розуміти, яким чином взаємодіють речовини між собою, нам простіше буде використовувати деякі із них у побуті і господарстві. А також зменшити вплив цих речовин на довкілля.
Пригадай:
- Які речовини називаються простими? (речовини, до складу яких входить один хімічний елемент).
- Яка кислота міститься в шлунковому соці?
- Яка формула «гашеного вапна»?
- Назви формулу кухонної солі. (NaCl).
- Який оксид використовують для виготовлення білої фарби?
Давай повторимо все, що ми вже вивчили про речовини, пригадаймо особливості кожного з класів. Подивись відеоурок.


Ми вивчили основні класи неорганічних сполук, але не розглядали питання, чи
існують між ними зв’язки, чи можуть речовини перетворюватись на інші.
Чому кислоти кислі, кухонна сіль солона, сода шипить, коли приливаємо кислоту?Генетичний зв’язок
між речовинами означає взаємне перетворення. Його відображають схемами, які
називають ланцюжками перетворень. Давайте спробуємо виразити генетичний зв’язок
між класами неорганічних сполук, прослідкувати генетичний ряд Ме та неМе. Пропоную тобі переглянути відеоурок
визначити, наскільки добре ти можеш використати свої знання.
Вправа «Знайди друзів»
Перед тобою написані формули
неорганічних речовин: HCl, CO2, HNO3, KI, Mg(OH)2, SO3, H2SO4, NaOH, AgNO3, MgO, K2CO3, Cu(OH)2, H2S, Fe2O3, K2SO3.
- Назви до якого класу
речовин вони відносяться.
1. Скільки літрів водню (н.у.) виділиться в
результаті взаємодії 2,4 г магнію з хлоридною кислотою?
2. Який об’єм газу (н.у.) можна одержати з 20 г кальцій
карбонат?3. Скільки грам солі утвориться в результаті взаємодії 5,6 г калій гідроксиду з сульфатною кислотою?
4. Скільки грам натрій гідроксиду необхідно для нейтралізації 19,6 г сульфатної кислоти?
Необхідно вставити втрачені символи так, щоб
реакції стали повноцінними.
1)
Cu… + …… = CuSO4 + H2 …
2)
…OH + …Cl = Na… + H2 …
3) …… + 2KOH = Cu(OH)2 + ……
4)
…… + …SO4 = BaSO4¯ + …Cl
5) FeCl2 + …… = …(OH)2
+ 2Na…
6) MgO + …… = MgCl2 + H2…
Подивись і виконай дистанційно практичну роботу №2 «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук» за посиланням.
ТЕМА. Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»
Ми пройшли з тобою нелегкий, але цікавий шлях у вивченні хімії. Ось і підходить до
кінця навчальний рік, а нам залишилося лише пригадати і узагальнити все те, що ми вивчали на уроках хімії у 8 класі. Саме тому я пропоную тобі трішки попрацювати практично.
Завдання: подивись відео до уроку та запиши у зошит задачі, які будуть розв'язуватися
- Використовуй підказки для розв'язування задач.
Завдання 1. Обчисли масу магній оксиду, який утвориться при згорянні 0,5 моль магнію.
Завдання 2. Для відновлення двовалентного металу з оксиду масою 11,15 г витратили водень об'ємом 1,12 л (н. у.). Визнач цей метал.
Завдання 3. Обчисли масу фосфор (V) оксиду, що можна одержати при спалюванні фосфору в 11,2 л кисню.
Завдання 4. Яка кількість речовини фосфор (V) оксиду утвориться при згорянні фосфору кількістю речовини 2 моль? Яка кількість речовини кисню витрачається при цьому?
Підготувати міні проєкт у довільній формі (тема на вибір): №7 «Неорганічні речовини – представники
основних класів у будівництві й побуті.»; №8 «Хімічний склад і використання
мінералів.»; №9 «Вплив хімічних сполук
на довкілля і здоров’я людини.»
ТЕМА. Повторення. Ковалентний та йонний зв'язки, їх утворення.
Завдання для дистанційного навчання учнів у період з 06.04.- 24.04!!!
(фото відповідей надсилаєте за допомогою доступних для вас соціальних мереж)
Тема. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.
Завдання:
1. Подивись відео, запиши головні пункти
1. Подивись відео, запиши головні пункти
2. Використовуючи малюнки, запиши у зошит фізичні властивості солей.
Солі мають немолекулярну будову, тому всі солі, за звичайних умов, тверді кристалічні речовини з високими температурами плавлення. Солі можуть мати різний колір. Багато з них добре розчинні у воді, але багато і таких, що у воді практично не розчиняються. Щоб дізнатися про розчинність тієї чи іншої солі у воді, можна скористатися таблицею розчинності.
3. Поширеність і використання солей
4. Розв'яжи задачу.
Задача. Науковці підрахували, що за добу людина споживає 12–15 г солі. Виходячи з цих відомостей, обчисліть, скільки солі ви з’їли за все своє життя.
Тема. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.
Завдання:
1. Опрацюй таблицю і визнач, як утворюються солі.2. Використовуючи схеми, запиши хімічні властивості солей
3. Враховуючи властивості солей, закінчи рівняння реакції

4. Розв’яжи задачу.
Визначити масу солі, що утворюється при взаємодії 224 г калій гідроксиду із сульфатною кислотою.
Немає коментарів:
Дописати коментар